Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ - ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ - ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ - ΑΛΗΘΕΙΟΜΕΤΡΟ - ΤΑΙΝΙΑ - DOWNLOADS

 

ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΑΒΥΣΣΟ:
Προσαρμόζοντας σεναριακά το βιβλίο «ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ»

Όπως και ο Πούλμαν, ο Βάιτζ έχει σπουδάσει σε κολέγιο 'Oxbridge' [συνδυασμός του Οξφόρδη & Κέμπριτζ] -στην περίπτωσή του ήταν το Κολέγιο Τρίνιτι, στο Κέμπριτζ, όπου σπούδα­σε λογοτεχνία του 17ου αιώνα και ανέπτυξε μία προτίμηση για τον Τζον Μίλτον [1608-1674, γνωστός κυρίως για το επικό ποίημα Paradise Lost], το έργο του οποίου αντηχεί μέσα στα βιβλία του Πούλμαν. Ο Πούλμαν, στην πραγματικότητα, ονόμασε έτσι την τριλογία του από τις δελεα­στικές θεματικές συνάφειες ανάμεσα στις αναφορές του Μίλτον για 'Τα Σκοτεινά Υλικά του' στο Βιβλίο ΙΙ του Paradise Lost, και στη 'σκοτεινή ύλη' -τη βαθύτερη ουσία του σύμπαντος.

Για την παραγωγό Ντέμπορα Φόρτε, το ταξίδι της προκειμένου να μεταφέρει τα μυθιστορή­ματα του Πούλμαν στη μεγάλη οθόνη είχε ξεκινήσει σχεδόν 11 χρόνια πριν, όταν για πρώτη φορά διάβασε το βιβλίο ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ (στις Ην. Πολιτείες κυκλοφόρησε με τον τίτλο Η Χρυσή Πυξίδα, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει τον τίτλο Το Αστέρι του Βορρά -με τον ίδιο τίτλο κυκλοφόρησε και στη χώρα μας το 1998 από τις Εκδόσεις Ψυχογιός), σε μορφή χειρογρά­φου και αμέσως κυνήγησε και απέκτησε τα δικαιώματα για λογαριασμό του Scholastic Media [εκδοτικός οίκος στην Αμερική που ειδικεύεται στην έκδοση ποιοτικών βιβλίων για μικρές ηλικίες]. ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ εξελίσσεται σε ένα σύμπαν, το οποίο δεν ανήκει «στο παραδοσιακό είδος του φανταστικού, ούτε σ' αυτό της επιστημονικής φαντασίας,» λέει στη συνέχεια η Φόρτε.
Η εκτελέστρια παραγωγής Αϊλίν Μάιζελ της New Line Cinema ανακάλυψε τα βιβλία και είδε ότι ένας αριθμός συναδέλφων της, ανάμεσά τους ο Μαρκ Ορντέσκι και ο Μάικλ Λιν, είχαν ήδη «βουτήξει» στο σύμπαν της Λύρας. «Είναι η ιστορία του ταξιδιού που πραγματοποιεί ένα μικρό κορίτσι στην αυτό-συνειδητοποίηση και στην κατανόηση του τιμήματος της ελεύθερης βούλησης,» περιγράφει η Μάιζελ, «τοποθετημένο σε σαγηνευτικά σύμπαντα τόσο φανταστικά όσο και πραγματικά. Ο Φίλιπ δεν το θεωρεί μυθιστόρημα του φανταστικού. Ο Φίλιπ το αποκαλεί ένα μυθιστόρημα πραγματικότητας. Αυτός είναι ο τρόπος που το βλέπουμε κι εμείς, κι αυτό είναι το τόσο συναρπαστικό σ' αυτό το βιβλίο, ότι η Λύρα κάνει πράγματα που όλοι μας ευχόμαστε να είχαμε την ικανότητα και το κουράγιο να τα πραγματοποιήσουμε. Κι αυτός είναι ο λόγος που νομίζω ότι όλοι ταυτιζόμαστε μαζί της και πιστεύουμε σ' αυτήν.»
Η ιδανική σύνθεση ανάμεσα στο πρωτότυπο υλικό και το κέντρο βάρους της σεναριακής προσαρμογής είχε βρεθεί. «Ο Κρις Βάιτζ είναι τόσο έξυπνος και τόσο στοχαστικός,» λέει ο εκτελεστής παραγωγής και Πρόεδρος στον τομέα Παραγωγής της New Line, Τόμπι Έμεριχ. «Επίσης, διαθέτει ανθρωπισμό και καλλιτεχνική ευαισθησία, στοιχεία που του προσδίδουν ένα αληθινό ένστικτο στο να προσφέρει ψυχαγωγικές, διασκεδαστικές ταινίες. Ήμασταν πολύ τυχεροί με τον Κρις. Κατάφερε να δημιουργήσει μία γοητευτική και συναρπα­στική ταινία.»
Ο Βάιτζ συναντήθηκε πολλές φορές με τον Πούλμαν και συζήτησαν για την ταινία, σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και των γυρισμάτων. Επίσης ο Βάιτζ έκανε ένα ταξίδι μέσω θαλάσσης στο Σβάλμπαρντ, στη Νορβηγία -το οποίο βρίσκεται 1.000 μίλια βόρεια του Όσλο και είναι μία σημαντική τοποθεσία για την εξέλιξη της ιστορίας- όπου και έγραψε το μεγαλύτερο μέρος της σεναριακής του προσαρμογής.

Η παραγωγή κινήθηκε σε τεράστια επίπεδα, με εντυπωσιακές προοπτικές πεδίου, μυριάδες πλάσματα και οπτικά εφέ της επόμενης γενιάς. Αλλά για τον Βάιτζ, ο πιο σημαντικός παράγοντας στη σεναριακή του προσαρμογή ήταν πάντα οι αλήθειες που υπάρχουν στο κέντρο της ιστορίας του Πούλμαν. «Η μαγεία του βιβλίου βρίσκεται τόσο στις σχέσεις των ανθρώπων όσο και στις δυνατότητες που προσφέρει για θέαμα,» λέει. «Αν και είναι ένα τεράστιο παράλληλο σύμπαν που έχει συλλάβει τέλεια ο Πούλμαν, λέει μεγάλες αλήθειες για το δικό μας κόσμο, για τις ζωές μας ως παιδιά, για τους γονείς, για τους ανθρώπους στην κοινωνία μας. Και παρότι η ηρωίδα είναι ένα μικρό κορίτσι, δεν υπάρχει τίποτε το παιδιάστικα ανόητο στην ιστορία του. Το υλικό του έπρεπε να αντιμετωπιστεί με αγάπη για τον άνθρωπο, από την πλευρά των συναισθημάτων των ηρώων, και η άβυσσος που ισορροπεί ανάμεσα στο κοσμικό και το προσωπικό έπρεπε να γεφυρωθεί τόσο καλά όσο το γεφυρώνει κι ο Πούλμαν στο βιβλίο του.»

.

page top designed and developed by